"Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar... Ia beriku kaktus berduri... Aku minta kupu-kupu... Diberi ulat bulu... Aku sedih dan kecewa... Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali... Ulat itu menjadi kupu-kupu yang cantik... Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNya.."

Wednesday 25 December 2013

Hidup Ini



[Sumber Gambar | Google]

Teman..
Terkadang dalam hidup ini
Kita terpaksa menjadi hipokrit
Demi untuk menjaga hati nurani
Dan perasaan insan lain
Walaupun terkadang
Kita sendiri terpaksa memendam rasa
Hinggakan luka dihati
Menjadi semakin parah

Teman..
Andai aku berdusta
Kau tuduh aku hipokrit
Andai aku berkata benar
Kau tuduh aku tidak memahami
Habis.. Bagaimana lagi ?

Teman..
Kau harus ingat
Kebenaran itu adalah sesuatu
Yang pahit ditelan
Tapi.. Ia mungkin mampu
Mengubah persepsi.. Mentaliti.. Diri..?

No comments:

Post a Comment